Popis programu
Hlavným cieľom študijného programu Cudzie jazyky a interkultúrna komunikácia je naučiť našich študentov správne komunikovať s rôznymi kultúrami v rozličných jazykoch. Na Slovensku je tento študijný program ojedinelý, pretože spája štúdium dvoch cudzích jazykov na vysokej úrovni, interkultúrnu komunikáciu a základy ekonómie, práva a vybraných spoločenskovedných disciplín. Štúdium prebieha v dvoch cudzích jazykoch. Naši absolventi po ukončení štúdia ovládajú 2 cudzie jazyky na vysokej úrovni komunikatívnej kompetencie, majú poznatky z jazykovedy, dokážu použiť stratégie a techniky prekladu a tlmočenia a stratégie obchodných rokovaní v dvoch jazykoch, nadobudnú kulturologickú kompetenciu a majú poznatky z oblasti ekonomických a spoločenských vied a práva. Uplatnia sa predovšetkým na medzinárodnom pracovnom trhu, ďalej v štátnej správe, medzinárodných inštitúciách, nadnárodných spoločnostiach i domácich firmách.
Uplatnenie absolventov
- asistent manažéra v nadnárodných, medzinárodných i domácich spoločnostiach, firmách a inštitúciách,
- prekladateľ v rámci firmy, pracovník v oblasti zahraničných vzťahov, obchodu, politiky a kultúry,
- pracovník v oblasti štátnej, verejnej správy a samosprávy
Zaujímavosti programu
- atraktívny študijný program - nový študijný program jedinečný na Slovensku,
- interdisciplinárne štúdium - spája jazykovedné, spoločensko–vedné a ekonomické disciplíny,
- 95% predmetov je vyučovaných v dvoch profilových jazykoch,
- prepojenie s praxou - spolupráca s domácimi a zahraničnými firmami a organizáciami (napr. Bundestag, Walter Group, KPMG Slovensko).
Z akých predmetov sa robí prijímacie konanie
- všeobecné študijné predpoklady,
- anglický jazyk
Predmety, ktoré absolvuje študent v prvom ročníku na tomto programe
- úvod do štúdia anglického jazyka
- úvod do štúdia 2. cudzieho jazyka (nemeckého, francúzskeho, španielskeho)
- normatívna gramatika slovenského jazyka
- lingvistická charakteristika súčasného anglického jazyka I.
- lingvistická charakteristika súčasného 2. cudzieho jazyka I.
- ekonomická teória 1.
- ekonomická teória 2.
- marketing
- svetová ekonomika
- telovýchovné aktivity